استانداردسازی یک آزمایشگاه چگونه باعث افزایش درآمد شرکت می شود

استانداردسازی یک آزمایشگاه چگونه باعث افزایش درآمد شرکت می شود ؟ درآمدزایی آزمایشگاه هایی که مشتری خارجی ندارند چگونه است ؟ از نظر شما آزمایشگاه هایی که به آن ها نمونه خارجی ارجاع نمی شود درآمد ندارند؟

تعداد زیادی از آزمایشگاه ها هستند که به آن ها نمونه خارجی ارجاع نمی شود و سیاست مدیریت آن ها به این صورت هست که نمونه های خط تولید خود را صرفا تست کنند. این آزمایشگاه ها زیر مجموعه ی واحد های تولیدی هستند که به درخواست شرکت و یا مدیریت ،گواهینامه ایزو 17025 اخذ می کنند.

همانطور که گفته شد بسیاری از آزمایشگاه های تولیدی گواهینامه ایزو 17025 اخذ می کنند و به یک آزمایشگاه آکرودیته تبدیل می شوند ولی نمونه های خارجی بسیار کم تحویل می گیرند. در واقع هدف این آزمایشگاه ها صرفا تست محصول شرکت خودشان یا انجام آزمون داخلی بوده و ارائه گزارش آن به واحد تولیدی داخلی می باشد.

شما می توانید در سایت دانا سنجش با مطالعه دریافت استاندارد HACCP آشنا شوید.

شاید در نگاه اول به نظر بیاید این آزمایشگاه ها در درآمدزایی دچار مشکل هستند اما در واقعیت این گونه نیست. آزمایشگاه های واحد تولیدی که آزمون نمونه های داخلی را انجام می دهند در مسیر تجارت شرکت بزرگ (مادر) هستند. این آزمایشگاه ها باعث می شوند کیفیت محصول خروجی از این شرکت ها افزایش یافته و در نتیجه افزایش فروش محصول و درآمدزایی برای شرکت مادر ایجاد شود. پس این آزمایشگاه ها در مسیر درآمدزایی شرکت می باشند.

همه آزمایشگاه ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم درآمدزا می باشند و ارتقای سیستم مدیریتی آزمایشگاه باعث افزایش صحت نتایج خروجی و اعتبار آزمایشگاه می گردد.

آزمایشگاه شما چگونه است به صورت یک آزمایشگاه مستقل که نمونه خارجی دریافت می کند یا آزمایشگاهی در زیر مجموعه یک واحد تولیدی می باشد؟ چالش های خود را با ما در میان بگذارید؟