راهکارهای افزایش درآمد آزمایشگاه ها

راهکارهای افزایش درآمد آزمایشگاه ها ، اگر قصد دارید درآمد آزمایشگاه خود را افزایش دهید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا راهکارهای مناسب را دریافت کنید. یکی از مزایایی که استقرار استاندارد ایزو 17025 و اخذ گواهینامه آن دارد، افزایش درآمد آزمایشگاه است.

اما از چه طریقی این اتفاق می افتد و درآمد افزایش پیدا می کند؟

اولین علت آن این است که وقتی شما گواهینامه را دریافت می کنید، اعتبار شما نزد مشتریان افزایش پیدا می کند و این باعث می شود تا مشتری ها نمونه های بیشتری را به شما ارجاع دهند. مشتری های جدید تری دریافت کنید و در پی آن مطمئناً درآمد شما نیز افزایش پیدا می کند.

دومین روش به این صورت است که آزمایشگاه هایی که همکار اداره استاندار هستند، می توانند نمونه هایی را که از طرف اداره استاندار برای آنها ارسال می شود را تحت بررسی و تست قرار داده و هزینه آن را دریافت کنند. و اولین الزام برای اینکه یک آزمایشگاه همکار اداره استاندارد شود داشتن گواهینامه ایزو17025 است. شما در نظر بگیرید اداره استاندارد محصولاتی را که نیاز به تست دارند مانند محصولاتی که علامت استاندارد دارند و مشمول علامت استاندارد هستند را نمونه برداری می کند چندین بار در طول سال و ارسال می کنند برای آزمایشگاه های همکار و این آزمایشگاه ها هم تست ها را انجام می دهند.

شما در نظر داشته باشید که محصولاتی که استفاده می شوند و یا مشاهده می کنید که چند درصد آنها مشمول علامت استاندارد هستند و همه این محصولات نیاز دارند که به صورت دورای نمونه برداری و تست شوند، و این تست در آزمایشگاه های همکار انجام می شود و الزام آزمایشگاه همکار شدن اخذ گواهینامه ایزو 17025 است. پس با اخذ گواهینامه ایزو 17025 این فرصت برای شما ایجاد می شود که بتوانید با ادارات استاندارد وارد همکاری شوید.

شما می توانید علاوه بر ایزو 17025 نسبت به دریافت ایزو 14001 ، ایزو 9001 و … نیز اقدام نمایید.

در نظر بگیرید که چه تعداد کالا در کشور ما وجود دارد که علامت استاندارد دارند و همگی نیاز به تست و آزمون توسط آزمایشگاه های همکار را دارند تا نتیجه آن برای اداره استاندارد ارسال شود. پس یک فرصت ناب برای آزمایشگاه ایجاد می شود تا گواهینامه ایزو 17025 را دریافت کند و بعد از آن با توجه به شرایطی که ادراه استاندار برای آنها در نظر می گیرد تا جزو همکارهای اداره استاندارد شوند.

مورد دیگری که باعث می شود آزمایشگاه هایی که گواهینامه ایزو 17025 دارند، درآمدشان افزایش پیدا کند، این است که همین واحد های تولیدی علامت استاندارد اجباری دارند و مشمول علامت استاندارد هستند، این واحد ها باید به صورت دوره ای نمونه های خود را تست کنند و نتیجه را باید ارجاع دهند به اداره استاندارد.

این تعداد واحد تولیدی، تعداد بالایی هستند که مجهز به واحد آزمایشگاه نیستند و بخاطر همین اداره استاندارد آنها را ملزم می کند که نمونه های خود را به یک آزمایشگاه همکار ارسال کنند که دارای گواهینامه ایزو 17025 است. پس آزمایشگاه یک قرارداد با واحد تولیدی می بندد و شورع می کند نمونه های ارسالی را به صورت دوره ای تست و آزمایش کردن.

سخن پایانی

در نظر بگیرید که چند تا واحد تولیدی در کشور ما وجود دارد که مشمول علامت استاندارد هستند اما مجهز به آزمایشگاه نیستند. بخاطر همین اخذ گواهینامه ایزو 17025 باعث می شود که این فرصت برای آزمایشگاه شما به وجود آید که با واحد های تولیدی عقد قرارداد کنید برای انجام آزمون های آنها به صورت دوره ای و مرتب.

اگر سوال دارید که آزمایشگاه شما شرایط اخذ گواهینامه ایزو 17025 را دارد و یا اینکه قصد پیاده سازی استاندارد را دارید و یا نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید، می توانید با شماره های درج شده تماس حاصل فرمائید.