شش معیار اصلی تعیین شایستگی و صلاحیت کارکنان

شش معیار اصلی تعیین شایستگی و صلاحیت کارکنان، آیا کارکنان شرکت و یا آزمایشگاه من شایستگی لازم برای پستشان را دارند یا نه؟

در این ویدئو به این سوال پاسخ داده خواهد شد که آیا کارکنان یک شرکت آزمایشگاهی شایستگی لازم را برای پست در نظر گرفته شده دارند و یا خیر؟

همان طور که مستحضرید از جمله مهم ترین مزیت های رقابتی در میان شرکت ها در قرن بیست و یکم سرمایه های انسانی فعال در شرکت می باشند. نیروهای فعال در شرکت در صورتی که شایستگی و صلاحیت های لازم را نداشته باشند باعث اتلاف سرمایه های شرکت می شوند. بر این اساس می بایست در صورتی که قصد ارتقاء شرکت و یا سازمان خود را دارید اقدام به جذب نیروهای با صلاحیت و توانا کرده و آن ها را پرورش داده و حفظ کنید.

اما حال این سوال مطرح می شود که چگونه می توانیم در هنگام استخدام و جذب نیروهای انسانی افراد با صلاحیت را تشخیص بدهیم ؟

پاسخ به این سوال بسیار ساده می باشد. باید گفت بسیاری از استاندارد های مدیریت کیفیت مانند ایزو 17025 با در برداشتن تعدادی معیار برای شرکت ها به عنوان یک خط کش عمل کرده و به آن ها کمک می کنند که نیروهای با صلاحیت را به راحتی تشخیص دهند. استاندارد ایزو 17025 ، 6 معیار را به منظور تشخیص نیروی کار با صلاحیت تعیین نموده تا شرکت ها بتوانند به کمک آن ها به استخدام افراد توانا بپردازند.

6 معیار در نظر گرفته شده توسط این استاندارد شامل تحصیلات، صلاحیت، آموزش، دانش فنی، مهارت و تجربه می باشد که با در نظر گرفتن این موارد شرکت ها می توانند نیروهای انسانی با صلاحیتی را برای شرکت خود بکار ببرند و به پیشرفت شرکت کمک شایانی کنند. پس از استخدام نیروهای با صلاحیت نیاز است که آن ها را پرورش داده تا رشد شرکت متوقف نشود.

این امر تنها از طریق آموزش محقق می شود. شرکت ها می بایست برنامه آموزشی داشته و مدام در فکر ارتقاء سطح علمی کارکنان باشند. یک شرکت هزینه های زیادی را جهت افزایش تجربه و آموزش کارکنان خود صرف می کنند و لازم است تا نیروهای با تجربه خود را نگه داشته تا بتوانند از آن ها بهره ببرند. بسیاری از شرکت ها وجود داشته که به طور دائم در حال تغییر نیروهای خود هستند که این امر خود نارضایتی مشتریان را به همراه دارد چرا که مشتریان به رابطه سازمانی و مدیران میانی عادت کرده و تغییر مداوم نیروها آن ها را آزرده خاطر می کند و به منظور پیشرفت شرکت لازم است که نیروهای با صلاحیت در سازمان حفظ شوند.

با گذراندن دوره ایزو اصفهان ، استاندارد سازی در شرکت و یا آزمایشگاه خود می توانید موارد گفته شده را به راحتی پیاده سازی نمایید.

در مسیر استاندارد سازی در کنار شما هستیم. جهت ارتباط با ما از طریق شماره های درج شده در بخش تماس با ما، با ما در تماس باشید.