فرایند خرید موفق تجهیزات شرکت

فرایند خرید موفق تجهیزات شرکت

چطور می توانیم یک خرید خوب داشته باشیم و یک تجهیز خوب و مناسب خریداری نماییم؟ و نکات خرید تجهیزات چه چیزی می تواند باشد؟

مواردی که در مورد خرید تجهیزات باید به آن دقت کرد:

  1. تعیین الزامات:

اولین موردی که باید به آن دقت کرد این است که استاندار ها و الزامات را باید بررسی کرد و مشخص کرد که دقیقا از تجهیزات چه انتظاراتی داریم و چه الزاماتی را باید برآورده کند و بر اساس آن تصمیم بگیریم. طبق فرم هایی که برای ازمایشگاه و یا شرکت شما طراحی و تنظیم می شود، نیاز ها و الزامات را نوشته و لیست کرد، تا بتوان به تامین کننده ارائه داد.

  1. ارزیابی تامین کننده:

بایستی تامین کننده معتبر را مشخص کرد. یعنی تامین کننده ها را طبق یک سری پارامتر و فاکتور مثل استاندارد هایی که دارند، سابقه ای که در آن بازار کار دارند، خرید های قبلی آن ها و ….، که در فرم ها مربوط به ارزیابی تامین کنندگان هست، مشخص کنیم چه تامین کننده ای برای ما مناسب است و می توانیم خریدمان را انجام دهیم.

  1. تصدیق تجهیز:

بعد از اینکه تامین کننده معتبر مشخص شد، بایستی آن تامین کننده نمونه آزمایشگاهی تجهیز مورد نظر را بسازد و توسط شما تجهیز تصدیق شود. پس از آن با توجه به معیار ها، الزامات و نیاز ها مشخص کرد که آیا این تجهیز الزامات را برآورده می ساز یا خیر. سپس به تامین کننده تاییدیه داد.

  1. صحه گذاری:

بعد از اینکه تجهیز آماده شد، یا در زمان تحویل و یا قبل از تحویل، تجهیز را که آزمایشگاهی هستند با توجه به حساسیت ها، صحه گذاری کرد. یعنی سعی شود با استفاده از نمونه های مرجع تست انجام شود که آیا در محدوده مورد نظر هستند و بعد تجهیز را تحویل گرفته و خرید را تکمیل کرد.

در مسیر استاندارد سازی و مشاوره ایزو 17025 در کنار شما هستیم.