گام‌های اولیه راه اندازی آزمایشگاه

شروع کاری جدید تقریباً همیشه طاقت فرسا است و راه اندازی یک آزمایشگاه نیز از این امر مستثنی نیست.راه اندازی آزمایشگاه جدید یک سرمایه گذاری هیجان انگیز، پر از خلاقیت و اکتشافات جدید است.همچنین انجام دادن آن ساده نیست.بعلاوه بسته به هدف آزمایشگاهی که راه‌اندازی می‌کنید، این فرآیند می‌تواند دلهره‌آورتر باشد.با این حال، می توانید کارها را به قسمت های کوچکتر تقسیم کنید تا راحت تر باشید.کارهای قابل توجهی برای راه اندازی یک آزمایشگاه انجام می شود، از جمله کوه هایی از کاغذبازی و تصمیمات بی شماری که باید بگیرید.در اینجا عواملی وجود دارد که باید هنگام راه‌اندازی یک آزمایشگاه در نظر بگیرید که می‌تواند به بهره‌وری، کارآمدی و مهم‌تر از همه موفقیت‌آمیز بودن آن کمک کند.

  • هدف آزمایشگاه خود را بدانید

هدف آزمایشگاه به همه وظایف و عوامل دیگری که باید در هنگام راه‌اندازی آزمایشگاه در نظر گرفته شوند، کمک می‌کند.به عنوان مثال، اگر قصد دارید از آزمایشگاه برای آموزش استفاده کنید، باید نیمکت، تخته سفید، پروژکتور و فضای اضافی برای نگهداری کیف و کتاب داشته باشید.

برعکس، اگر بر اساس حرفه خود آزمایشگاهی راه اندازی می کنید، باید آزمایشگاهی داشته باشید که به شما امکان می دهد تمام فعالیت های مربوط به این حرفه را انجام دهید.درک هدف آزمایشگاه همچنین به شما بینشی در مورد بهترین مکان برای راه اندازی آن می دهد.

گام‌های اولیه راه اندازی آزمایشگاه

  • سازماندهی

از جمله کارهایی که باید انجام دهید این است که یک سیستم واضح انتخاب کنید که متناسب با نیازهای پیشنهادی تحقیق شما باشد.پیاده سازی یک سیستم واضح در سریع‌ترین زمان ممکن، ضروری است، زیرا تعویض سیستم‌ها در آینده ، ممکن است به زمان اضافی و منابع انسانی نیاز داشته باشد که شاید آزمایشگاه نتواند از عهده آن برآید.

  • فضای آزمایشگاهی

شما باید فضای آزمایشگاهی خود را طوری طراحی کنید که کارایی را بهینه کنید، همکاری را ارتقا دهید و همچنین باید فضای موجود را به حداکثر برسانید و به نیازهای کارکنان خود پاسخ دهید.آزمایشگاه را به مناطق مختلف با درجات و انواع خطرات تقسیم بندی کنید و بر اساس آن در اطراف آن مناطق برنامه ریزی کنید.مناطقی که پیش‌بینی می‌شود دارای «ترافیک سنگین انسان» هستند،نباید «منطقه بسیار خطرناک» باشند.

مناطق مختلف را برای جمعیت عمومی و کارکنان آزمایشگاه ایجاد کنید تا مجبور نباشند با یکدیگر برخورد کنند.تجهیزات بزرگ مورد استفاده را در مکان های استراتژیک قرار دهید.آنها باید از مناطق پر ترافیک دور باشند،اما به راحتی قابل دسترسی باشند.

  • ایمنی

هنگام ارزیابی فضای آزمایشگاهی باید فوراً خطرات احتمالی و مسائل ایمنی را شناسایی کنیم.آموزش نکات ایمنی به همه افراد ضروری است.باید کارگاهی برای پرسنل آزمایشگاه شما وجود داشته باشد که آنها را با خطرات احتمالی و همچنین پروتکل ها و روش های ایمنی مناسب آشنا کنید.

اطمینان حاصل کنید که آزمایشگاه شما مجهز به تجهیزات اولیه مانند کپسول آتش نشانی، پتوهای آتش نشانی، کیت کمک های اولیه و دستکش است.اطمینان حاصل کنید که ورود پرسنل غیرمجاز به آزمایشگاه  محدود می شود تا از هر گونه اتفاق ناگوار جلوگیری شود و باید در مواقع اضطراری بیش از یک خروجی از آزمایشگاه وجود داشته باشد.

  • تجهیزات

یک آزمایشگاه پلاستیک تنها زمانی واجد شرایط خواهد بود که تجهیزات مناسب را در اختیار داشته باشد.قبل از شروع خرید هر کالایی، از طریق سایر دانشمندان یا سایت‌های اینترنتی تحقیق کنید و شناسایی کنید که چگونه می‌توانید آزمایشگاه خود را سازماندهی کنید تا کارآمد باشد.

بدن شک خرید تجهیزات عمده بسته به نیازهای تحقیقاتی، از آزمایشگاهی به آزمایشگاه دیگر متفاوت خواهد بود.با این حال تجهیزاتی وجود دارند که در همه آنها مشترکند.

راه اندازی آزمایشگاه

  • کارکنان مناسب را استخدام کنید

اگر تمام تجهیزات لازم را دارید،اما کارکنان کافی ندارید، راه‌اندازی آزمایشگاه‌تان برای شما اعصاب خردکن خواهد بود!داشتن تجهیزات زیاد اما تعداد پرسنل کم می تواند شما را به داشتن یک آزمایشگاه بزرگ اما خروجی تحقیقاتی کم سوق دهد.هنگام استخدام تیم برای آزمایشگاه خود، مراقب افرادی باشید که استخدام می کنید.

کارکنان شما باید برای انجام تحقیقات و رسیدگی به تمام مسائلی که ممکن است در آزمایشگاه ظاهر شوند، ماهر و مشتاق باشند.با کارکنان مناسب، این امکان برای شما وجود دارد که در مدت کوتاهی به دستاوردهای زیادی در آزمایشگاه خود برسید.

سخن نهایی

راه اندازی یک آزمایشگاه جدید می تواند به همان اندازه که چالش برانگیز است، هیجان انگیز باشد.این کار به زمان، استراتژی و تعهد نیاز دارد تا در نهایت هدف خود را به دست آورید و اگر به روش درست انجام شود، از هر ذره کار در آزمایشگاه جدید خود لذت خواهید برد.هنگام راه‌اندازی یک آزمایشگاه، نکات بالا را در نظر بگیرید تا در کمترین زمان به نتیجه مثبت برسید.

هنگام راه‌اندازی یک آزمایشگاه فنی جدید، احتمالاً کوهی از کارها وجود دارد که باید انجام دهید.بنابراین بهتر است با شرکت دانا سنجش آپادانا مشورت کنید تا دریابید که چگونه می توانید کارها را در آزمایشگاه خود به حرکت درآورید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *